Gabinet Atena
Pedagog
Najważniejsze, czego możemy nauczyć nasze dzieci,
to radość z uczenia się.
Albert Einstein
Terapii pedagogiczna w naszym gabinecie stawia na innowacyjność i kreatywność. Pracujemy z dziećmi i młodzieżą mającymi zaburzenia rozwojowe, trudności w nauce ale również z tymi, które chcą podnieść swoje umiejętności do wyższego poziomu.
Oprócz efektywnej terapii dajemy ogrom wsparcia, dążymy do wzmocnienia poczucia własnej wartości. Wyzwalamy w naszych podopiecznych pasję do nauczania poprzez wykorzystanie interaktywnych metod, gier, eksperymentów i zadań problemowych.
Zarażamy pasją do zdobywania wiedzy i odkrywania własnych talentów.
pedagog
Oferta
Konsultacje i poradnictwo w zakresie trudności edukacyjno – wychowawczych
Konsultacje i poradnictwo w zakresie trudności edukacyjno-wychowawczych polegają na diagnozie problemów, identyfikacji przyczyn trudności, opracowaniu indywidualnego planu pomocy i wsparcia, a także monitorowaniu postępów i efektów terapii. Konsultacje i poradnictwo mogą być prowadzone w formie indywidualnej lub grupowej, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta. Konsultacje i poradnictwo w zakresie trudności edukacyjno-wychowawczych są skierowane do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, które mają trudności w nauce i wychowaniu, takie jak:
Diagnoza funkcjonalna – ocena poziomu rozwoju zdolności i umiejętności
Profil Psychoedukacyjny PEP-R pozwala określić aktualny wiek rozwoju dziecka oraz możliwości nabywania nowych umiejętności w zakresie siedmiu sfer rozwojowych:
Jest przeznaczony do badania dzieci w wieku od 6 miesięcy do 7 lat. Stosuje się go także w diagnozie dzieci do 12 roku jeśli istnieje podejrzenie, że niektóre funkcje rozwojowe znajdują się poniżej 7 roku życia. Diagnoza funkcjonalna jest skuteczną metodą oceny rozwoju dzieci z:
Diagnozę PEP-R powinno się aktualizować raz do roku sprawdzając postępy dziecka i określając jego nowe możliwości.
Wczesna interwencja terapeutyczna
To zestaw działań terapeutycznych i edukacyjnych, skierowanych do dzieci w wieku niemowlęcym i przedszkolnym, które mają ryzyko rozwoju zaburzeń lub mają już diagnozowane zaburzenia rozwojowe, emocjonalne, zachowawcze lub fizyczne. Celem wczesnej interwencji terapeutycznej jest wyrównanie lub zmniejszenie trudności w jak najkrótszym czasie, a także zapobieganie powstawaniu kolejnych problemów związanych z rozwojem dziecka. Dzięki wczesnemu rozpoznaniu i działaniu, można wyrównać lub zmniejszyć trudności w jak najkrótszym czasie, a także zapobiegać powstawaniu kolejnych problemów związanych z rozwojem dziecka. Wczesna interwencja terapeutyczna skierowana jest do dzieci, które mają ryzyko rozwoju zaburzeń lub mają już diagnozowane zaburzenia, takie jak:
Terapia ręki i wsparcie rozwoju motorycznego dziecka
To terapia mająca na celu usprawnianie całej ręki: od barku, przez ramię i przedramię, po nadgarstek, dłoń i palce. Głównym celem działań podejmowanych w ramach terapii ręki jest udoskonalenie precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Jednak, aby uzyskać pożądany poziom trudnych ruchów precyzyjnych, należy zadbać o prawidłową sprawność całej kończyny górnej. Z terapii ręki korzystają przede wszystkim dzieci, u których obserwuje się nieprawidłowy rozwój sprawności rąk. Przebieg zajęć z terapeutą ręki może niekiedy przypominać gimnastykę lub zabawę z użyciem materiałów plastycznych. Terapeuta dobiera jednak rodzaj proponowanych czynności do potrzeb dziecka. Proponując określone zabawy i ćwiczenia, prowadzi do osiągnięcia postawionych celów.
Wsparcie przy nauce czytania, pisania i liczenia
Pomoc ta ma na celu zdiagnozowanie trudności w nauce czytania i pisania, identyfikację przyczyn tych trudności, a następnie opracowanie indywidualnego planu nauczania, który będzie przystosowany do potrzeb i możliwości dziecka. Forma zajęć jest zawsze atrakcyjna, dająca poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia.
Terapia pedagogiczna
To zestaw indywidualnie dobranych działań edukacyjnych i terapeutycznych, skierowanych do osób z trudnościami w nauce, zachowaniu lub rozwoju. Terapia pedagogiczna może być prowadzona indywidualnie lub w grupach, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta. Celem terapii pedagogicznej jest wyrównanie lub zmniejszenie trudności, a także wsparcie w rozwoju osobistym i społecznym.
Terapia pedagogiczna skierowana jest do osób w różnym wieku, od dzieci w wieku przedszkolnym po nastolatków, które mają trudności w:
Nauka efektywnych strategii uczenia się
Nauka efektywnych strategii uczenia się polega na przyswajaniu przez dzieci i młodzież umiejętności i technik, które umożliwiają im skuteczne i celowe uczenie się. Strategie te mogą dotyczyć różnych aspektów procesu uczenia się, takich jak: planowanie, organizacja, metody uczenia się, techniki zapamiętywania, rozwiązywanie problemów, samokontrola i samoregulacja. Nauka efektywnych strategii uczenia się polega na:
Nauka efektywnych strategii uczenia się jest procesem, który wymaga systematycznego i celowego działania ze strony nauczycieli, rodziców i samych dzieci i młodzieży. Wymaga ona również stworzenia sprzyjającego klimatu do uczenia się, w którym dzieci i młodzież czują się bezpiecznie, wspierane i motywowane do rozwoju swoich umiejętności i kompetencji.
Trening umiejętności społecznych
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to metoda terapeutyczna, która ma na celu rozwój i wzmocnienie umiejętności społecznych u osób z trudnościami w kontaktach z innymi ludźmi. Polega na indywidualnym doborze celów terapeutycznych, które są dostosowane do potrzeb, możliwości i zdolności pacjenta. Celem terapii jest rozwój umiejętności niezbędnych do efektywnego i satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie, takich jak:
Trening Umiejętności Społecznych przeprowadzany jest przez terapeutów, którzy posiadają odpowiednie wykształcenie i uprawnienia do prowadzenia terapii. Terapia może być prowadzona indywidualnie lub w grupach, w zależności od potrzeb i możliwości pacjenta. Trening Umiejętności Społecznych jest skuteczną formą wsparcia dla osób z trudnościami w kontaktach z innymi ludźmi, takimi jak:
Dzięki indywidualnemu doborze celów terapeutycznych i rozwijaniu umiejętności społecznych, pacjenci mogą poprawić jakość swoich kontaktów z innymi ludźmi, a także zwiększyć swoje samopoczucie i jakość życia.